Door Ton van Anraad op 25 juli 2016

Warmtebedrijf Rotterdam

Ongelofelijk dat wij van de PvdA het “Warmtebedrijf” iets moois noemen.
We gebruiken restwarmte van kolencentrales die alleen nog draaien voor de export naar België en Engeland. Deze centrales hadden al lang gesloten moeten zijn. Nederland kan makkelijk zonder de twee, zwaar vervuilende, centrales op de Maasvlakte.

We gaan nu onderzoeken of we de CO2-uitstoot als drijfgas kunnen gebruiken voor het uit de grond drijven van fossiele brandstof in de Noordzee. Ik zou bijna zeggen hoe gek kan je worden!!! Naar ik heb vernomen heeft de heer RG hier aanzienlijke belangen in.

Ik zie het lijk al drijven als over een paar jaar de kolencentrales moeten sluiten. Dan kunnen ze niet sluiten omdat wij ze nodig hebben als CV in al die huizen (gezinnen) in Rotterdam die verslaafd zijn gemaakt aan deze vorm van verwarming.
Nee over visie valt bij de PvdA niet te klagen.

Nog een kleinigheidje. De dorpen die al dat vuil mogen opvreten (waaronder Hoek van Holland) zien niets van die prachtige warmte terug. Helaas voor ons geen aansluiting want wij zijn minder Rotterdammer wanneer dat zo uit komt.

Met vriendelijke groet,
Ton van Anraad
Inwoner van het dorp Hoek van Holland

Ton van Anraad