Door Ineke Vos op 6 december 2013

PvdA kritisch over nieuwe olieterminal ‘aan de overkant’

De afgelopen dagen was de vestiging van de olieraffinaderij van Shtandart negatief in het nieuws.
Ineke Vos van de Hoekse PvdA reageert.

Na de presentatie van Shtandart in Hoek van Holland waren wij al verontrust en stelden we kritische vragen. Alles wat de afgelopen dagen in de media werd aangekaart, bevestigt onze bange vermoedens. Wij hebben inmiddels contact gehad met de fractie in Rotterdam en ook die staat op scherp. De Raad van Rotterdam zal de bezwaren ook bij de provincie aangeven. De provincie is hierin bepalend.

Het standpunt van de PvdA Rotterdam is: Alleen een vergunning afgeven als alles in orde is! Het bedrijf mag geen enkele overlast veroorzaken. Nu maar hopen dat het grootste ‘neuzenveld’ van Nederland dat de luchtkwaliteit in de Rotterdamse haven constant monitort dit ook in Hoek van Holland zal doen. En dat er goed gehandhaafd gaat worden. Inmiddels wordt ons dorp steeds zwaarder belast met de bedrijvigheid vanaf de overkant.